Jak na elektronickou evidenci tržeb

Mám dotaz k EET

Nejčastější dotazy k EET

Jak poznáme, že musíme dělat elektronickou evidenci tržeb (EET)?

Činnosti, které vykonáváte jako podnikatel popř. nevýdělečná organizace, mají přiřazen tzv. kód klasifikace NACE a v zákoně vyjmenované kódy podléhají EET. To však ještě není vše. Zároveň musíte splnit podmínku, že zákazníci (občané i firmy) vám za dodané zboží nebo služby platí v hotovosti, platební kartou, stravenkami apod. Evidovat tržby začnou nejdříve subjekty poskytující služby s kódem klasifikace začínající označením 55 a 56, tj. ubytovací a stravovací služby, a to od 1.12.2016. Následovat od 1.3.2017 budou kódy začínající 45, 46 a 47, tj. opravy motorových vozidel, velkoobchod a maloobchod. Další činnosti přibydou až v roce 2018. Pokud si nejste jisti, kam spadá vaše činnost, můžete vyhledat své IČO v databázi RES Statistického úřadu, kde jsou tyto informace k dispozici.

Musíme dělat Elektronickou evidenci tržeb, když vystavujeme pouze faktury?

Není rozhodující, jaké doklady vystavujete za své zboží, výrobky nebo služby. Rozhodující je, zda za ně dostanete zaplaceno v hotovosti, platební kartou, stravenkami a podobnými způsoby - pak musíte platby elektronicky evidovat a s vystavením faktury to nesouvisí. Je také důležité, zda se to děje opakovaně. Jednorázovou mimořádnou platbu v hotovosti není potřeba evidovat.

Budou tržby elektronicky evidovat i neplátci DPH?

Ano. Elektronická evidence tržeb nesouvisí nijak se zákonem o DPH. Bude se vztahovat na subjekty a činnost, které podléhají dani z příjmů fyzických nebo právnických osob.

Jaké zařízení si musím koupit pro EET?

Pokud dnes pracujete v software DUNA (tzn. vystavujete faktury a pokladní doklady nebo prodáváte v Kase), tak nepotřebujete žádné nové zařízení. Problematiku bude řešit samostatný modul software DUNA pro EET.