Jak bude samotný průběh evidence probíhat? Vše by mělo být otázkou vteřin a nijak neprodloužit proces platby. Během platby podnikatel odešle data o transakci Finanční správě a obratem od ní obdrží potvrzení o přijetí spolu s unikátním kódem účtenky. To celé by mělo trvat okolo dvou vteřin. Podnikatel účtenku s kódem následně vytiskne a předá zákazníkovi. Ten ji může, ale nemusí převzít.
Poplatník bude muset na místě, kde běžně uskutečňuje evidované tržby, i na svých internetových stránkách, kde zboží či služby nabízí, viditelně umístit informaci s upozorněním, že spadá do EET a je povinen kupujícímu vystavit účtenku.
Pokud se bude evidovaná tržba vracet nebo provádět její opravy, použijí se ustanovení ohledně EET obdobně, s tím rozdílem, je tržba bude evidovaná jako záporná.
Jaké údaje musí být uvedeny na účtence?
Údajem o evidované tržbě uváděným na účtence je také daňové identifikační číslo (DIČ) podnikatele, který pověřil evidováním této tržby podnikatele, který tržbu eviduje.
Nemá-li podnikatel povinnost uvádět na účtence fiskální identifikační kód (FIK), je povinen na účtence uvádět svůj podpisový kód (PKP).